Sabtu, 19 April 2008

Bersama YADIM


Malam tadi ambo dengan seorang kawan telah ke Lakeview Training Center, Rawang, tak jauh dari Universiti Industri Selangor kat Batang Berjuntai mengiringi pelajar yang menyertai kem kepimpinan anjuran YADIM. Bertolak dari Melaka jam 5.30 petang dan tiba semula di Melaka jam 2.00 pagi (pergi sekejap je, hari ni ada program lagi).

Perjalanan ke kem memakan masa hampir 4 jam kerana pekena 'buah langsat' dan sedikit 'roti disapu jem strawberry'. Program ini adalah tawaran pihak YADIM kepada para pelajar dengan segala perbelanjaan ditanggung oleh YADIM kecuali pengangkutan. Hasil perbincangan dengan beberapa sukarelawan al-Falah, program ini akan diteruskan lagi dengan penubuhan sahabat sukarelawan al-Falah di tempat pengajian masing-masing.

Pelbagai pendapat berkenaan YADIM diutarakan oleh sesetengah pihak, namun bagi ambo, asalkan pelajar-pelajar yang tamat program ini dapat penuhkan lima waktu solat setiap hari adalah satu yang amat bermakna memandangkan pelajar-pelajar tempat ambo ni amat liat terutama bab-bab solat apatah lagi solat jamaah..

2 ulasan:

MODerator berkata...

La... Batang Berjuntai tak jauh la dengan Tg Malim, apsal tak singgah... aiseh... leceh la camni..

Ibnu 'Uthman berkata...

Sori la, nak cepat, ada hal. Kalau boleh nak terbang macam Clark Kent balik Melaka.