Khamis, 24 April 2008

Kursus Persediaan


Bertempat di Hotel Summit, Subang, ambo telah menghadiri Kursus Persediaan Bagi Tenaga Pengajar Politeknik dan Kolej Komuniti yang akan menyambung pengajian peringkat Sarjana dan Doktor Falsafah tahun 2008 bermula 21 April dan berakhir hari ini.

Kursus ini merangkumi perkara-perkara seperti persediaan untuk mengikuti kursus, taklimat biasiswa, kaedah penyelidikan, taklimat memohon tempat, forum berkenaan pengalaman mereka yang pernah menambung pengajian dan amanat Dato' KP.

Dato' KP dalam amanatnya mengharapkan agar bila tamat nanti, semua penerima HLP akan terus menyumbang kepada pembangunan dan masa depan JPPKK agar satu hari ini JPPKK berada tinggi rendah sama dengan IPT yang ada di negara ini. Jangan pula nak lari dan menumpahkan sumbangan di universiti tanpa membalas jasa kepada JPPKK.

Bila beliau mengatakan bahawa duit biasiswa yang diberikan adalah duit yang kerajaan terima daripada rakyat, terasa beratnya tanggungjawab yang perlu digalas terutama selepas tamat belajar nanti. Mungkin seronok dapat biasiswa ni, gaji penuh, dapat elaun lagi dan tak perlu fikir soal nak masuk kelas atau nak buat kerja-kerja pengurusan, tapi bila ingat ianya adalah duit rakyat, baik buat pakai duit sendiri. Tapi kalau nak pakai duit sendiri, entah bila boleh buat ditambah dengan tugas-tugas sampingan yang tidak habis-habis (selagi belum pencen).

Sendiri mau ingat la...

Tiada ulasan: